Reclame in Piata Unirii (B) – o scurta analiza

Recent, pe pagina lor de facebook, cei de la Rezistența Urbană au publicat o imagine cu numărul imens de reclame ce poluează vizual Piața Unirii din București. Au numărat nu mai puțin de 25 de reclame:

Unirii
Însă dincolo de numărul lor, o întrebare interesantă ar fi cât la sută din câmpul vizual este astfel obturat de meshuri și panouri publicitare? Ce procent din oraș este ascuns vederii?

ReclameUnirii

Din ce se vede mai sus nu mai puțin de 9,4% se ascunde în spatele reclamelor, însă dacă defalcăm imaginea pe cele trei părți componente (cer, clădiri și stradă) observăm că peste 25% din clădiri – ce compun aproape o treime din imagine – sunt camuflate de reclame. Sufocant.

PS. By popular demand, o analiză similară a Pieței Națiunile Unite:

Natiunile Unite

Vedem aceleași proporții ca-n Piața Unirii: cam 10% acoperire a aimaginii și peste 25% din clădiri – ce compun o treime din imagine – sunt camuflate de reclame.

ReclameNatUniteAnaliză realizată cu Inkscape.

Advertisements

5 thoughts on “Reclame in Piata Unirii (B) – o scurta analiza”

  1. In teorie ar trebuie sa dispare toate aceste reclame dar politia locala nu isi face treaba:
    Legea 185/2013 Art 15 (2) Se interzice acoperirea cu orice mijloc de publicitate a suprafetelor vitrate ale cladirilor.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s