Wiki Bihor Bilingv

Bihor

Inspirat din articolul „O Transilvanie, două lumi” și observații proprii cum că cele două Wikipedii (Ro și Hu) tind să se axeze pe părți diferite ale istoriei, am făcut un experiment. Am scris un progrămel în python care să intre pe articolele localităților din Bihor de pe cele două wikipedii și să identifice anii menționați în articole. Am grupat anii pe decenii, și am făcut graficul de mai sus cu frecvența mențiunilor (mai pe larg: am introdus anii in Excel, am facut un grafic, exportat ca pdf, l-am deschis cu Inkscape si l-am editat ca imagine vectoriala .svg).

Ce se observă:
* lipsa datelor importante înainte de sec. 13
* accent pus de wiki maghiar pe sursele documentare medievale (mai ales cel din 1332-7) și pe recensămintele austriece și austro-ungare
* accent pe istoria dualistă la wiki-maghiar, accent pe istoria post-unire la wiki-român

Leave a Reply

